Blog

20-04-2013 19:32

6x6 Posbank

Vandaag de grote test hoe Jacco er voor staat richting Alpe d'HuZes 2013. Hij had zich ingeschreven voor het fietsevenement 6x6 Posbank, waarbij je 36 keer de Posbank gaat beklimmen. Een lastige klim met aan het eind een stijgingspercentage van tusssen de 7 en 8%. Om 10 uur werd het startschot gegeven door Coen van Veenendaal, 1 van de grondleggers van AD6. Samen met o.a. Marc, Sanne en Laurens gingen we met ongeveer 200 deelnemers van start. Het was een schitterende dag, en de tegenwind op het laatste stuk maakte het nog lastiger. Uiteindelijk is Jacco 25x omhoog gegaan, 36x zat er dit jaar niet in, maar een goed resultaat. Het was een bijzondere dag, met mooie mensen, goed weer, een prachtige omgeving en een goede organisatie. Er ontbrak ons aan niets.

's Middags kwamen Aliene, Tesse en Lizze nog de nodige support geven om de deelnemers over de moeilijke momenten heen te brengen. En ook zij waren zeer onder de indruk. Een mooie zaterdag om op terug te kijken, met behoorlijk wat klimkilometers in de benen gaan we morgen even een stukje met Tesse fietsen om haar haar nieuwe fiets beter te leren kennen.

17-04-2013 15:38

Betty en Bea

Gisteren was het zover! Betty en Bea (de roze dames die alle fietsers fantastisch over de finish heen halen op 5 & 6 juni) gingen hun videoclip opnemen die hoort bij hun lied voor AD6.

Zij zochten figuranten die mee wilde doen en natuurlijk wilde Tesse heel graag meedoen. Fiets in de auto en op naar Schijndel, daar waren de opname's. Toen Betty, Tesse in haar vizier kreeg werd Tesse enthousiast begroet. Omkleden en klaar om de uitleg te horen....er waren zo'n 30 enthousiaste AD6 fietsers, Betty, Bea, Anton, Coen van Veenendaal (oprichter van AD6), Margriet Eshuijs, de filmploeg van de NCRV (zij volgen Betty in de aanloop naar AD6) en Omroep Brabant!

Betty en Bea hadden een knal roze TukTuk waar zij in rond gereden werden en de fietsers erachter aan. Erg leuk en vooral hilarisch....

De clip komt zsm uit. Bij de fotogalerij staan meer foto's van deze leuke middag!

15-04-2013 11:25

Genieten!

Het is LENTE!Het zonnetje zien we steeds vaker en de temperatuur is ook omhoog geschoten.

Met Tesse haar been gaat het gelukkig ook steeds beter, vrijdag bij de fysio geweest. Opnieuw getapet en ze mocht weer wat gaan sporten. Vrijdagavond voorzichtig op de spinningfiets en dat ging goed, al vond Tesse (en wij) het best spannend.

Zaterdag waren we opzoek geweest naar een nieuwe racefiets, want ook Tesse moet aan een triple op haar fiets en vandaag horen we het gelukt is...nog even spannend dus!

Zondag gingen Jacco en Tesse lekker naar buiten om te fietsen, Tesse genoot en haar been deed goed mee....Dus haar scheurtje in de spier lijkt bijna over te zijn.

10-04-2013 16:17

Kinderopvang SKAR steunt Tesse met haar actie!

Kinderopvang SKAR steunt Tesse in haar actie om geld in te zamelen voor AD6! Vanaf nu is er de mogelijkheid om lege statiegeld flessen in te leveren bij alle SKAR BSO's in Elst.

Op 2 mei wordt er door de sportstagiaires een mooie dag georganisserd die in het teken staat van deze actie! Super tof dat Kinderopvang SKAR mee doet aan deze actie!

07-04-2013 21:34

Eindelijk buiten fietsen!

We hebben wat mooie dagen achter de rug, waardoor er eindelijk buiten gefietst kon worden. Voor Lizze hebben we een ook een mountainbike gekocht zodat zij ook mee kan trainen.

2e Paasdag was het eindelijk een beetje weer, al hoewel er een stevige koude wind stond. Goed aangekleed gingen we alle 4 op weg, Tesse had er zin in en fietste gelijk naast Jacco. Lizze fietste naast Aliene en dat ging goed. Jacco en Tesse hadden besloten om richting Nijmegen te gaan om daar in ieder geval een stukje te gaan klimmen en dat viel niet tegen! Lizze en Aliene gingen er Reeth, Eimeren, Valburg door om vervolgens weer thuis aan te komen........gelijk een warme douche genomen, want het was toch wel erg koud. Na 34 km kwamen ook Tesse en Jacco thuis.....ook zij gingen een warme douche nemen...

Omdat Tesse goed had gefietst, besloten we de training van 'T Verzetje op dinsdagavond niet te gaan doen, er stond een behoorlijke koude wind en Tesse had toch wat last van de spiertjes.

Donderdagmiddag hadden de meisjes Danen weer hun StreetDance les, heerlijk dansen op goede muziek! Bij het omkleden na de les, zat Tesse op haar knieeen en toen ze op wilde staan.....krak...pijn...! We konden goed zien dat Tesse echt last van haar bovenbeen had...de volgende ochtend toch maar de huisarts gebeld en daar bleek dat ze een scheurtje in haar bovenbeenspier had....ABSOLUTE RUST! Niet fietsen, dansen, springen etc.....Ook gelijk overleg met de fysio gehad....en ook door Desiree werd gezegd RUST! Tesse had goed geluisterd en het lijkt nu wat beter te gaan....

Vandaag was dan eindelijk weer  een heerlijke voorjaarsdag! Helaas Tesse mocht niet op de fiets, dus Jacco ging alleen zijn ronde maken...

.Aliene en Lizze gingen ook een rondje maken....Lizze had muziek aan en ging soms als een speer!

Jacco had een goede ronde gefietst van 52 km en diverse klimmetjes gedaan!

29-03-2013 21:16

Qualitytime bij het Wapen van Elst

Vandaag was het begin van het paasweekend, lekker een lang weekend voor de boeg en genieten van elkaar. De ochtend moesten de kids nog naar school en konden wij heerlijk een uurtje sporten bij de Studio. Uit school hadden we een verrassing....lekker met z'n vieren lunchen bij het Wapen van Elst. Uiteraard moest er geproefd worden van het heerlijke nieuwe Alpe d'Huzes broodje wat op de kaart stond, een Ciabatta met gerookte kip, rijkelijk gevuld en voorzien van Devil's jam.  Het zag er heerlijk uit en smaakte verrukkelijk. Een aanrader en van elk broodje gaat er € 1,- naar Team Kanjers Elst. Ook het Alpe d' Huzes menu (waarvan € 6,- naar ons doel gaat) loopt nog steeds goed. Na 4 maanden heeft de actie al een behoorlijk bedrag opgebracht en we hebben nog 2 maanden te gaan. Helemaal top en ook het Wapen van Elst is super enthousiast.

Na de lunch nog even lekker door Elst geshopt en de nieuwe Action van binnen bekeken. Vanavond hebben Jacco en Tesse nog even een uurtje gefietst waarna de avond kon beginnen. Met een goed gevoel het paasweekend in. Hoe mooi kan het leven zijn!

28-03-2013 22:37

Mooi.......

Na alle positieve en warme reacties van deelnemers en aanwezigen van onze Spinningmarathon van afgelopen zaterdag, kregen we vandaag een hele lieve mail van Margriet Eshuijs die we graag willen delen. Het geeft ons een enorme boost richting 5 en 6 juni 2013!

Dag lieve familie,

We gloeien ook nog na, want wat zetten jullie daar als gezin even iets met elkaar neer. Fantastisch.

De stukjes in de krant zijn een echte opsteker en Tesse is een echte ster. Zouden wij de kranten artikeltjes in de mail kunnen krijgen dan plaats ik het op de face book pagina enz.

lieve groet

Margriet

27-03-2013 18:52

Nagenieten!

We zijn nog steeds aan het nagieten van de Spinning Marathon van afgelopen zaterdag. Het filmpje en de foto's zijn ook erg mooi. Er komen nog steeds foto's bij ons binnen en deze worden dan ook nog geplaatst.

We hebben zoveel positieve reacties gekregen......dat heeft ons erg goed gedaan. Ook voor Tesse is er nu een stukje spanning weg...maar dat zal binnenkort wel weer komen.....

Helaas blijft het maar koud en hard waaien, dus buiten fietsen is nog steeds geen feit. Erg jammer want we zullen toch echt aan de buitentraining moeten gaan beginnen.  Om toch in beweging te blijven trainen we op zolder op de spinningsfietsen, lekker de muziek aan en knallen!

23-03-2013 13:00

Spinningmarathon "Brede School de Kersentuin" Elst

Vandaag was het dan zover, een middag waar we zo lang naar toe hebben geleefd en heel veel energie in hebben gestoken. Het begon 8 weken geleden toen Aliene vertelde dat ze een idee had...."we gaan een Spinningmarathon doen". Het zweet brak mij uit, maar Aliene was niet meer te stoppen en zoog mij mee in haar enthousiasme. Een draaiboek wat we van team Gelderland hadden ontvangen was een mooie bodem voor wat uiteindelijk een prachtige middag werd. Weken lang met 2 laptops op schoot, veel te regelen en te organiseren, maar de moeite meer dan waard. Met hulp van vele vrienden werd de sporthal van De Kersentuin in 1 dag omgebouwd tot een mooie spinningzaal. En toen was het toewerken naar 13.00uur.....de start van het 1e uur. De eerste deelnemers lopen binnen en voor je gevoel moet je nog zoveel doen. Barstende hoofdpijn maar na het startsignaal gaan we los......4 uur lang volle bak knallen voor het goede doel. Ontlading, het startschot is gegeven en de trein is gaan rijden. De eerste uren met Pascal van der Lans en Lynsey Hendriks verlopen super, iedereen is enthousiast en ik ben blij dat ik niet fiets.

Een blik in de zaal is voldoende......ze fietsen allemaal voor ons, team Kanjers Elst. Dat besef komt pas later. En hoe mooi is dat, vele mensen die zich inzetten voor het goede doel. Ons doel voor  5 en 6 juni 2013, afzien voor een ander tijdens de beklimming van de Alpe d'Huez. Aliene en ik kijken elkaar aan......en zien dat het goed is. Na elke uur zingt Tesse de longen uit haar lijfje om haar project te promoten, een CD met verschillende versies van het AD6 lied, een eigen nummer en een videoclip. Maar dan moet het 3e uur van Caroline de Lorme onderbroken worden......Margriet Eshuijs en Maarten Peters zijn gearriveerd.

Tesse overhandigd haar 1e CD maar voorafgaand krijgt ze 2 mooie cadeautjes van Maarten en Margriet en zingt ze vol overgave met hun het AD6 lied. Een mooi moment met mooie woorden voor "de grootste kanjer van Elst", zoals Tesse genoemd wordt door Maarten. Na dit intermezzo is het het 3e uur uitfietsen en ons opmaken voor het laatste uur....de "virtuele beklimming van de Alpe" met Sietske Friesen. Samen met Tesse en Sietske beklimmen we het podium en gaan in 1 uur en 6 minuten naar de top!

Na het 4e uur is het gedaan en rest ons nog de bekendmaking van de opbrengst van deze mooie middag......€ 2.525,-. We zijn supertrots, moe maar voldaan. Daarbij komt nog een mooie Sponsoractie van Sylvia Haggenburg die ook nog eens € 130,- voor mij en Tesse opleverde. En niet te vergeten de bekende Elster kunstenaar Jan Nijenhuis die 15 karikaturen heeft gemaakt van deelnemers wat ook weer € 150,- voor het goede doel opleverde. Het was een topmiddag, met een lach en een traan, die met dank en de inzet van vele vrijwiligers, de deelname van alle Spinners en de aanwezigheid van vele toeschouwers voor ons onvergetelijk is.

17-03-2013 21:22

Nog 6 dagen.....

Nog 6 dagen en dan zit ons evenement erop waar we maanden naar uitgekeken hebben en heel veel tijd en energie in hebben gestoken. De Spinningmarathon in Brede School "de Kersentuin" op 23 maart a.s. van 13-17uur wordt een succes.....dat durven we met zekerheid te stellen. Een mooie opbrengst voor het Goede Doel, daar doen we het uiteindelijk voor. Vandaag was het weer AD6 dag.....de laptops open en kopieren, lamineren, uitwerken draaiboek etc. Maar het was het weer meer dan waard. Aan het eind van de middag steeg ons enthousiasme weer tot grote hoogte. Eerst was Jacco langs geweest bij de bekende Elster kunstenaar Jan Nijenhuis, die a.s. zaterdag karikaturen gaat schilderen. Hij had al een voorbeeld gemaakt....heel mooi met rechtsonderin de afbeelding HOOP, GELOOF en LIEFDE. Zit veel gevoel in......

Maar dat was nog niet alles. We kregen een mooie reactie van Margriet Eshuijs en Maarten Peters.....zij spelen a.s zaterdag in Malden (bij Nijmegen) en komen ons een bezoekje brengen tijdens de marathon. Dit betekend dat Tesse het eerste exemplaar van de CD officieel aan hen kan uitreiken. Hoe gaaf is dat. We liepen helemaal te stuiteren. Alle puzzelstukjes vielen vandaag in elkaar. Nog 6 nachtjes slapen.......